اطلاعات داروی و راه حل های درمان

اطلاعات داروهای داخلی و خارجی و ماثرترین درمان و تجویز دارو

اطلاعات داروی و راه حل های درمان

اطلاعات داروهای داخلی و خارجی و ماثرترین درمان و تجویز دارو

اطلاعات داروی و راه حل های درمان

هدف از ساخت این وبلاگ برای کمک به درمان بهتر شما و تکمیل کردن اطلاعاتی که دارید نسبت به داروهایی که در داخل کشور خودمان است و داروهای وارداتی که در داخل ایران است و همچنین شناخت شرکت های معتبر دارویی که در ایران فعالیت میکنند

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

این که آیا شما در انتظار اولین فرزند یا گسترش خانواده خود هستید، حاملگی سالم و سالم بسیار مهم است. به همین دلیل است که قبل و در دوران بارداری اقدامات احتیاطی برای حفظ سلامتی فرزند نارس فرزند خود و کاهش خطر ابتلا به نقص های زایمان انجام دهید.

برخی از نقایص زایمان را نمی توان پیشگیری کرد. اما شما می توانید خطر ابتلا به کودک خود را با استفاده از ویتامین های پیش از قاعدگی، حفظ وزن سالم و حفظ یک شیوه زندگی سالم کاهش دهید. شما همچنین می توانید خطر خود را پایین بیاورید، مراقب باشید که چه داروهایی در طول بارداری مصرف می کنید. این به این دلیل است که داروهای خاصی می توانند نقایص مادرزادی را ایجاد کنند.

اگر مصرف داروی تجویزی متفورمین را مصرف کنید، ممکن است دچار نگرانی در مورد چگونگی مصرف دارو بر روی بارداری خود باشید. بیاموزید مزایا و خطرات استفاده از متفورمین را در دوران بارداری بررسی کنید.
نقش متفورمین چیست؟

متفورمین یک داروی خوراکی است که برای درمان دیابت نوع 2 استفاده می شود. همچنین برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) استفاده می شود. دیابت نوع 2 یک بیماری است که باعث افزایش سطح قند خون می شود. PCOS یک اختلال هورمونی است که در زنان سنین باروری اتفاق می افتد.
متفورمین چیست؟

انسولین یک هورمون است که به بدن شما کمک می کند میزان قند خون خود را کنترل کند. مشکل کلیدی مرتبط با دیابت نوع 2، وضعیتی است که مقاومت به انسولین نامیده می شود. این اشاره به عدم توانایی بدن برای استفاده درست از انسولین است.

متفورمین معمولا برای کمک به کاهش مقاومت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرد. این کمک می کند که بدن شما از انسولین استفاده کند و بنابراین سطح قند خون خود را کنترل می کند. متفورمین نقش مشابهی در کمک به درمان PCOS دارد. این به این دلیل است که مقاومت انسولین با PCOS ارتباط دارد و ممکن است مشکلات مربوط به آن را بدتر کند.
مزایای متفورمین برای بارداری

متفورمین در درمان دیابت و PCOS در بارداری بسیار مفید است.

اگر دچار دیابت هستید، مهم است که میزان بارداری سالم قند خون خود را حفظ کنید. این خطر عوارض دیابت را برای شما کاهش می دهد و به کاهش خطر ابتلا به نقص های مادرزادی و سایر عوارض در دوران بارداری کمک می کند. متفورمین می تواند به هر دو هدف کمک کند.

اگر PCOS دارید، متفورمین می تواند قبل از حامله شدن، تفاوت بزرگی ایجاد کند. این به این دلیل است که واقعا می تواند به شما کمک کند تا درک کنید. PCOS برای شما سخت تر می شود که باردار شوید. این می تواند دوره های از دست رفته یا نامنظم را ایجاد کند و می تواند باعث ایجاد کیست های کوچک در تخمدان شما شود. همچنین ممکن است هر ماه از تخمک گذاری جلوگیری شود و اگر تخمک نزنید، هیچ تخمشی برای لقاح نخواهد بود و بنابراین هیچ حاملگی وجود ندارد.

متفورمین می تواند میزان تخمک گذاری خود را بهبود بخشد و شانس ابتلا به بارداری را افزایش دهد. و متفورمین حتی بعد از اینکه باردار می شود، مزایایی هم دارد. این می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به دلیل مشکلات قند خون ناشی از PCOS کاهش دهد. همچنین می تواند به شما در کاهش وزن اضافه شده به دلیل PCOS کمک کند.

اما به اندازه کافی در مورد مزایای متفورمین - آیا استفاده از آن در دوران بارداری مفید است؟
آیا متفورمین در دوران بارداری ایمن است؟

اکنون که می دانید که چگونه متفورمین مفید برای هر دو نوع دیابت نوع 2 و PCOS است، شما خوشحال خواهید شد که بدانید که معمولا در طول بارداری در نظر گرفته می شود. این درست است که آیا شما برای درمان دیابت نوع 2 یا PCOS استفاده می کنید. اگر چه متفورمین با جفت متقاطع می شود، اما با افزایش خطر ابتلا به نقص و عوارض زایمان همراه نیست.

بنابراین، اگر قبل از اینکه باردار شوید، متفورمین را مصرف می کنید، پزشک ممکن است شما را تشویق کند که در طول حاملگی خود همچنان از این دارو استفاده کند. با این حال، اولین درمان دیابت در دوران بارداری، انسولین است. پزشک شما بر اساس تاریخچه پزشکی شخصی خود تجویز خواهد کرد و آنچه که فکر می کنید برای سلامت و سلامت کودک شما مناسب است.

حتی اگر قبل از بارداری شما متفورمین مصرف نکرده باشید، پزشک ممکن است آن را برای بارداری تجویز کند. به عنوان مثال، اگر شما قبلا دیابت نوع 2 را انسولین مصرف می کنید، پزشک ممکن است متفورمین را به همراه انسولین تجویز کند تا سطح قند خون خود را کنترل کند.

اگر خطر ابتلا به دیابت حاملگی بیشتر باشد پزشک ممکن است متفورمین را تجویز کند. متفورمین می تواند به کاهش این خطر کمک کند. عوامل خطر برای دیابت بارداری شامل اضافه وزن، داشتن پیش دیابت یا داشتن دیابت بارداری در دوران بارداری قبلی است.

یکی دیگر از چیزهایی که باید در مورد مزایای متفورمین در دوران بارداری بدانید، وجود دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که زنان مبتلا به PCOS که دارو را در دوران بارداری مصرف می کنند، خطر سقط جنین را کاهش می دهند.
خروج

متفورمین خطر کمبود زایمان و عوارض برای نوزاد شما را به خطر می اندازد و این دارو را قبل از حاملگی و در دوران بارداری ایمن نگه می دارد.

متفورمین نیز در هنگام شیر دادن فرزندتان ایمن است. مقادیر ردیابی دارو ممکن است در شیر مادر تشخیص داده شود، اما به رشد و پیشرفت نوزادتان آسیب نخواهد گذاشت.

اگر سوالاتی درمورد ایمنی استفاده از متفورمین قبل یا در دوران بارداری داشته باشید، با پزشک یا داروساز صحبت کنید. آنها می توانند مزایا و خطرات استفاده بیشتر را توضیح دهند


17 راه طبیعی برای افزایش باروری

مسائل مربوط به باروری تا 15٪ زوج ها را تحت تأثیر قرار می دهد (1).

خوشبختانه، روش های طبیعی متعددی برای افزایش باروری و بارداری سریع تر وجود دارد.

در واقع، تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند تا 69٪ افزایش باروری را افزایش دهد (2).

در اینجا 17 راه طبیعی برای افزایش باروری و سریعتر شدن بارداری وجود دارد.
1. غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها را بخورید

آنتی اکسیدان ها مانند فولات و روی ممکن است باروری را برای مردان و زنان (3، 4، 5، 6) افزایش دهند.

آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد در بدن شما را غیر فعال می کنند، که می تواند به اسپرم و سلول های تخمک آسیب برساند (7).

یک مطالعه در مورد مردان جوان و بزرگسال نشان داد که خوردن 75 گرم گردو غنی از آنتی اکسیدان در روز باعث افزایش کیفیت اسپرم می شود (6).

مطالعه دیگری که به دنبال 60 زوج انجام شده در لقاح آزمایشگاهی انجام شد، نشان داد که مصرف مکمل آنتی اکسیدان موجب افزایش احتمال ابتلا به 23٪ (8) می شود.

غذاها مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و غلات حاوی آنتی اکسیدان های مفید مانند ویتامین های C و E، فولات، بتا کاروتن و لوتئین (9، 10) هستند.

   

    
مصرف یک مکمل آنتی اکسیدان یا خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند میزان باروری را افزایش دهد، به ویژه در مردان نابارور.

2. صبحانه بزرگتر بخورید

خوردن یک صبحانه قابل توجه در خانم ها با مشکلات باروری کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد که خوردن یک صبحانه بزرگتر باعث افزایش اثرات هورمونی سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، علت اصلی ناباروری می شود (11).

برای زنان با وزن نرمال مبتلا به PCOS، خوردن بیشتر کالری آنها در صبحانه باعث کاهش میزان انسولین 8٪ و میزان تستوسترون 50٪ شد. سطح بالایی از این می تواند به ناباروری کمک کند (11).

علاوه بر این، این زنان بیش از 30 درصد بیشتر از زنانی که صبحانه کوچکتر و شام بزرگتر را خوردند، پیشنهاد می کنند که باروری بهبود یافته است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید افزایش حجم صبحانه بدون کاهش میزان غذای شبانه شما به احتمال زیاد باعث افزایش وزن خواهد شد.

 

    
برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن کالری بیشتر در صبحانه و کمتر در وعده های غذایی شما می تواند باروری را بهبود بخشد.

3. جلوگیری از چربی های ترانس

خوردن چربی سالم هر روز برای افزایش باروری مهم است.

با این حال، چربی های ترانس با افزایش خطر ابتلا به ناباروری تخمک همراه هستند، به علت اثرات منفی آن بر حساسیت انسولین.

چربی های ترانس معمولا در روغن های گیاهی هیدروژنه یافت می شوند و معمولا در برخی از مارگارین، غذاهای سرخ شده، محصولات فرآوری شده و محصولات پخته می شوند.

یک مطالعه مشاهده ای بزرگ نشان داد که رژیم غذایی با ترانس چرب و کم چرب اشباع نشده با ناباروری ارتباط دارد (2).

انتخاب چربی های ترانس به جای چربی های غیر اشباع می تواند خطر ناباروری تخمک گذاری را 31 درصد افزایش دهد. خوردن چربی های ترانس به جای کربوهیدرات ممکن است این خطر را 73٪ افزایش دهد (12).

 

    
برای بالا بردن سطح باروری، از مواد غذایی با کربوهیدرات زیاد استفاده نکنید. به جای آن، غذاهای غنی از چربی های سالم مانند روغن زیتون فوق العاده ای بخورید.

4. کاهش بر روی کربوهیدرات

به دنبال رژیم کم کربوهیدرات برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) توصیه می شود.

رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین ممکن است به شما در حفظ وزن سالم، کاهش میزان انسولین و کاهش چربی کمک کنند، در حالی که به منظم بودن قاعدگی کمک می کند (13، 14 و 15).

یک مطالعه مشاهدهی بزرگ نشان داد که افزایش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش ناباروری نیز می شود (16).

در این مطالعه، زنان مصرف کننده مواد غذایی بیشتر خطر ابتلا به ناباروری تخمک را 78٪ بیشتر نسبت به افرادی که رژیم غذایی با کربوهیدرات کمتر داشتند (16).

یکی دیگر از مطالعات کوچک در میان زنان مبتلا به اضافه وزن و چاقی مبتلا به PCOS گزارش داد که خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش سطح هورمون مانند انسولین و تستوسترون می شود که هر دو می توانند به ناباروری کمک کنند (15).

   

    
پس از رژیم کم کربوهیدرات، ممکن است سطح هورمون در ارتباط با باروری، به خصوص در زنان مبتلا به PCOS را بهبود بخشد.

5. کربوهیدراتهای کمتر تصفیه شده را بخورید

این فقط مقدار کربوهیدرات مهم نیست بلکه نوع آن است. کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است به خصوص مشکل ساز باشند.

کربوهیدرات های تصفیه شده شامل غذاهای شیرین و نوشیدنی و دانه های پردازش شده، از جمله پاستا سفید، نان و برنج است.

این کربوهیدراتها بسیار سریع جذب میشوند و موجب افزایش میزان قند خون و انسولین میشوند. کربوهیدرات های تصفیه شده دارای شاخص گلیسمی بالا (GI) نیز هستند.

یک مطالعه مشاهدهی بزرگ نشان داد که غذاهای با GI بالا با خطر بیشتر ناباروری تخمک همراه هستند (16).

با توجه به اینکه PCOS با سطوح بالای انسولین مرتبط است، کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند آن را حتی بدتر کنند.


    
خوردن رژیم غذایی بالا در کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند سطح انسولین را افزایش دهد، که ممکن است خطر نازایی را افزایش دهد و بارداری را سخت تر کند.

6. الیاف بیشتر بخورید

فیبر به بدن شما کمک می کند هورمون های اضافی را از بین ببرد و قند خون را متعادل نگه می دارد.

بعضی از نمونه های غذای پرچرب حاوی دانه های کامل، میوه ها، سبزیجات و لوبیا هستند.

انواع خاصی از فیبر ها می توانند به وسیله اتصال به آن در روده ها باعث حذف بیش از حد استروژن شوند.

پس از آن استروژن بیش از حد به عنوان یک زباله تولید می شود

چگونه آنتی هیستامین ها کار می کنند؟

آلرژی شما واکنش ایمنی به یک ماده بی ضرر است. این ماده - گر چه گرده یا گرد و غبار - در تماس با سلول ها در غشاهای مخاط بینی، دهان، گلو، ریه ها، معده و روده قرار می گیرد. این باعث انتشار هیستامین می شود.


هیستامین یک پروتئین است که باعث می شود همه علائمی که با آلرژی ها مرتبط می شوند - نشانه های عطسه و سرماخوردگی شما را از بین ببرید. آنتی هیستامین ها فعالیت هیستامین را متوقف می کنند، به دنبال توقف واکنش آلرژیک هستند.


بسیاری از داروهای آلرژیک در قفسه های داروخانه محلی شما به عنوان آنتی هیستامین ها عمل می کنند. اما همچنین غذاهای خاص و عصاره های گیاهی وجود دارد که می توانند اثرات مشابهی بر تولید هیستامین داشته باشند.

عدم تحمل هیستامین یک حساسیت به هیستامین نیست، بلکه نشانه ای است که شما بیش از آن از آن پیشرفت کرده اید.


هیستامین یک ماده شیمیایی است که مسئولیت چندین عمل عمده را بر عهده دارد:


پیام ها را به مغز شما می فرستد

باعث آزاد شدن اسید معده می شود تا به هضم کمک کند

پس از آسیب یا واکنش آلرژیک به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی شما منتشر می شود

هنگامی که سطح هیستامین بیش از حد بالا می رود و یا زمانی که نمی تواند به درستی تجزیه شود، می تواند توابع طبیعی بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد


نشانه های عدم تحمل هیستامین

هیستامین در ارتباط با واکنش های آلرژیک و علائم مشترک است. بسیاری از اینها شبیه کسانی است که از عدم تحمل هیستامین استفاده می کنند.


در حالی که ممکن است متفاوت باشند، برخی از واکنش های مشترک در ارتباط با این عدم تحمل عبارتند از:


سردرد یا میگرن

گرفتگی بینی یا مسائل سینوس

خستگی

کندوها

مسائل گوارشی

چرخه قاعدگی نامنظم

حالت تهوع

استفراغ

در موارد شدیدتری از عدم تحمل هیستامین شما ممکن است تجربه کنید:


گرفتگی شکمی

تورم بافت

فشار خون بالا

ضربان قلب نامنظم

اضطراب

مشکل تنظیم دما بدن

سرگیجه