اطلاعات داروی و راه حل های درمان

اطلاعات داروهای داخلی و خارجی و ماثرترین درمان و تجویز دارو

اطلاعات داروی و راه حل های درمان

اطلاعات داروهای داخلی و خارجی و ماثرترین درمان و تجویز دارو

اطلاعات داروی و راه حل های درمان

هدف از ساخت این وبلاگ برای کمک به درمان بهتر شما و تکمیل کردن اطلاعاتی که دارید نسبت به داروهایی که در داخل کشور خودمان است و داروهای وارداتی که در داخل ایران است و همچنین شناخت شرکت های معتبر دارویی که در ایران فعالیت میکنند

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

ملاتونین چیست؟


ملاتونین هورمون طبیعی بدن شما را ترشح می کند که به حفظ چرخه خواب بیداری (همچنین "ساعت بیولوژیک") کمک می کند. چرخه خواب و خواب فرایند خواب و بیداری است؛ در انسان این میانگین 8 ساعت خواب شبانه و 16 ساعت فعالیت روزانه است. ملاتونین نیز به صورت مصنوعی ساخته شده و بدون نسخه به عنوان یک مکمل غذایی بدون مکمل (OTC) در ایالات متحده در دسترس است.


آزاد شدن ملاتونین درون بدن (ساخته شده توسط بدن ما) هر روز در پاسخ به تاریکی، افزایش بین 11PM و 3AM در حدود 200 pygograms (pg) در هر میلی لیتر افزایش می یابد. سطح شبانه تقریبا 10 برابر بیشتر از روز است. سطح قبل از نور روز به شدت کاهش می یابد و در ساعات روز به سختی قابل تشخیص است. افزایش و سقوط در سطوح درونی نشان دهنده زمان بیداری و خواب است که به عنوان ریتم شبانه روزی شناخته می شود.ترشح طبیعی از تریپتوفان اسید آمینه شروع می شود و سروتونین به عنوان یک واسطه عمل می کند و سپس به گیرنده های مغز، چشم و دیگر مناطق برای کنترل خواب و بیدار شدن از خواب رها می شود. نیمه عمر کوتاه است، تقریبا 20 تا 50 دقیقه. آن توسط سیستم آنزیم CYP-450 در کبد متابولیزه شده (شکسته شده) و سپس در ادرار یا مدفوع دفع می شود.


دوره های کوتاه تر تولید با تابستان طولانی تر می شوند و دوره های طولانی تر تولید در زمستان اتفاق می افتد. نور در شب (از جمله تلفن های هوشمند یا تلویزیون) بلوک تولید می کند و می تواند منجر به اختلالات خواب شود. سن همچنین سطوح ملاتونین شبانه را آزاد می کند که ممکن است به مشکل بی خوابی و بیداری اولیه که اغلب در افراد مسن دیده می شود کمک کند.


مکمل های ملاتونین برای استفاده های فراوان از اختلالات خواب تا درمان سرطان پیشنهاد شده است، اما مطالعات قوی برای بسیاری از کاربردها وجود ندارد. با این حال، به طور گسترده ای برای درمان واکنش های جت و دیگر اختلالات خواب مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیقات دیگری که در ابتدا برای تعریف ملاتونین مطرح شده است نشان می دهد که دارای فعالیت ضد اکسیداتیو است، نقش مهمی در واکنش های ایمنی بدن و فعالیت ضد تومور ممکن است.

آیا ملاتونین هورمون است؟


ملاتونین هنگامی که در بدن تولید می شود (هورمون اندوژن) هورمون طبیعی است. این یک ویتامین نیست مکمل های ملاتونین (هورمون خارجی) به صورت مصنوعی ساخته می شوند و تمام محصولات و نقاط قوت موجود در بازار ایالات متحده بدون نسخه در داروخانه ها، فروشگاه های تغذیه و سایر فروشگاه های خرده فروشی در دسترس هستند.


ملاتونین اغلب مورد استفاده قرار می گیرد:


    کمک به کاهش تاخیر جت

    تنظیم چرخه خواب در کور (اختلال خواب بعد از 24 ساعت خواب یا غیر 24)

    درمان اختلالات خواب تغییر شغل در افراد مبتلا به برنامه های متناوب کار

    برای بی نظمی کلی


چگونه ملاتونین کار می کند؟


ملاتونین طبیعی یک هورمون محلول در چربی است که در غده پنبه ای در مغز تولید می شود. این از اسید آمینه تریپتوفان سنتز شده است و سپس به خون و مایع مغزی نخاعی منتقل می شود، عبور از مانع خون مغزی. این پیام ها را به گیرنده گیرنده در مغز و دیگر مناطق بدن می فرستد تا به کنترل خواب و بیدار شدن از چرخه کمک کند.



کپسول Plenity  (سلولز و اسید سیتریک) 


شرکت: Gelesis

تاریخ تصویب: 12 آوریل 2019

درمان: چاقی


Plenity  (سلولز و اسید سیتریک) یک هیدروژل خوراکی، غیر سیستمیک و سوپر جاذب است که در رابطه با رژیم و ورزش برای کمک به وزن در بزرگسالانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند استفاده می شود. این کار باعث ایجاد حس کامل می شود، به طوری که بیماران کمتر بخورند و وزن کم کنند.


Gelesis FDA یک نسخه تجویزی جدید در مدیریت وزن را به بازار عرضه می کند 


BOSTON، April 14، 2019 - Gelesis، یک شرکت بیوتکنولوژی در حال توسعه درمان های هیدروژل در کلاس اول برای درمان چاقی و سایر بیماری های مزمن مرتبط با دستگاه گوارش است، امروز اعلام کرد که اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) پاکستان (Placenta) (Gelesis100) نامزد اصلی محصولات شرکت را به عنوان کمک در مدیریت وزن در بزرگسالان با شاخص توده بدنی (BMI) 25-40 کیلوگرم در متر مربع، زمانی که در رابطه با رژیم غذایی و ورزش استفاده می شود، پاک کرد. BMI 25 کیلوگرم در متر مربع و بیش از حد تعریف پذیرفته شده از اضافه وزن است و BMI 30 کیلوگرم در متر مربع و بالاتر معمولا چاقی را تعریف می کند.


انعطاف پذیری یک گزینه جدید برای میلیونها بزرگسال است. بیش از نیمی از حدود 150 میلیون بزرگسال در ایالات متحده با BMI بین 25 تا 40 کیلوگرم بر متر مربع به عنوان اضافه وزن (BMI 25-30 کیلوگرم در متر مربع) طبقه بندی می شوند. تا کنون، بسیاری از آنها گزینه های درمان تجویز نکرده اند. مشخصات ایمنی و کارایی Plenity آن را برای این افراد مناسب می کند. این تنها محصول مدیریت وزن است که برای بزرگسالان با اضافه وزن با BMI تا 25 کیلوگرم در متر مربع، و همچنین بدون ترکیبات جانبی نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع 2 یا دیس لپیدمی استفاده می شود. هیچ محدودیتی در مورد چگونگی استفاده از Plenity برای کمک به مدیریت وزن وجود ندارد.


"این پاکسازی FDA نقطه عطف مهمی برای تیم Gelesis و تکنولوژی ما است و ما هیجان زده هستیم تا بتوانیم این محصول تجویزی جدید را به میلیونها نفر که به دنبال یک گزینه درمان ایمن، معتبر و مناسب برای مدیریت وزن خود بدون جراحی هستند، آورده شود. یا محرک ها، گفت: یحیی زهر، موسس و مدیر اجرایی Gelesis. Gelesis با به رسمیت شناختن یک رویکرد کاملا جدید با یک ساز و کار منحصر به فرد برای کمک به مدیریت وزن با کارایی و ایمنی با داده های مثبت از مطالعات بالینی بزرگ ارائه می دهد. "


درباره Gelesis


Gelesis در حال توسعه فن آوری پلت فرم هیدروژل جدید برای درمان اضافه وزن و چاقی و بیماری های مزمن مرتبط با مسیر ژیمناستیک است. رویکرد اختصاصی Gelesis طراحی شده است که به طور مکانیکی در مسیر GI عمل کند تا به طور بالقوه بیماری بیماری مزمن را تغییر دهد. در آوریل سال 2019، Gelesis فاندامنتال FDA را برای نامزدی محصول اصلی خود، Plenity به عنوان کمک به مدیریت وزن در بزرگسالان چاق و اضافه وزن با شاخص توده بدنی (BMI) 25-40 کیلوگرم در متر مربع، زمانی که در رابطه با رژیم غذایی استفاده می شود، دریافت کرد. ورزش. Gelesis در حال آماده شدن برای شروع یک هدف قرار دادن ایالات متحده از Plenity در نیمه دوم سال 2019 است و پیش بینی Plenity خواهد شد به طور گسترده در ایالات متحده در سال 2020 در دسترس است. علاوه بر این، Gelesis در حال توسعه دومین نامزد خود، Gelesis200، یک هیدروژل بهینه سازی شده برای از دست دادن وزن و کنترل گلیسمی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت. مکانیوتراپی نوترال هیدروژل مبتنی بر تکنولوژی پلتفرم Gelesis نیز از طریق یک خط لوله در سایر شرایط التهابی GI پیشرفت می کند که در آن نفوذپذیری روده و نفوذ پذیری گوساله به طور بالقوه نقش مهمی دارد مانند استئاتو هپاتیت غیر الکلی (NASH) و بیماری التهابی روده (IBD).

لوسیون duobrii

شرکت: شرکت بهداشت Bausch Inc.

تاریخ تصویب: 25 آوریل 2019

درمان: پلاک پسوریازیس


Duobrii (halobetasol propionate و tazarotene) ترکیبی از کورتیکواستروئید و رتینوئیدی است که برای درمان موضعی پسوریازیس پلاکت استفاده می شود.


FDA تایید Duobrii (halobetasol propionate و tazarotene) لوسیون 0.01٪ / 0.045٪ برای پسوریازیس پلاک در بزرگسالان


LAVAL، Quebec، April 25، 2019 / PRNewswire / - شرکت های بهداشتی Bausch (NYSE / TSX: BHC) و کسب و کار پوست آن، Ortho Dermatologics، یکی از بزرگترین شرکت های مراقبت های بهداشتی درمانی پوست، امروز اعلام کرد که غذا و اداره دارو (FDA) درخواست تجویز جدید داروهای Duobrii (halobetasol propionate and tazarotene) لوسیون، 0.01٪ / 0.045٪ برای درمان موضعی پسوریازیس پلاک در بزرگسالان را تایید کرده است. Duobrii اولین و تنها لوسیون موضعی حاوی یک ترکیبی منحصر به فرد از halobetasol propionate و tazarotene در یک فرمول. در یک مطالعه ایمنی سالانه، بیماران دئوبری لوسیون به مدت 24 هفته مصرف مداوم و تا 52 هفته مصرف مورد نیاز را مورد استفاده قرار می دهند. انتظار می رود دوبره در ماه ژوئن 2019 در دسترس باشد.


"با تصویب امروز Duobrii، بیماران مبتلا به پسوریازیس پلاک در حال حاضر یک گزینه درمان موضعی موضعی است که منحصر به فرد دو ترکیب شناخته شده، halobetasol propionate و تازاروتن با پروفیل ایمنی تاسیس شده، به یک لوسیون واحد با مکانیسم های دوگانه عمل ترکیب شده است. بیل هومفریز، رییس جمهور، متخصص بیماری های دهان و دندان. "از آنجا که پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن است، بیماران به منظور کنترل مطلوب علائم آنها نیاز به درمان مداوم دارند. در حال حاضر، با دووبری، متخصصان مراقبت های بهداشتی و بیماران خود یک گزینه جدید درمان موضعی دارند که می تواند به آنها در دستیابی به اهداف درازمدت کمک کند. به عنوان یک نتیجه، ما معتقدیم که Duobrii بالقوه است تا برخی از بیماران را از تعویض به درمان های بیولوژیک گران تر، که به طور بالقوه می تواند به صرفه جویی در مراقبت های بهداشتی منجر شود را تاخیر می اندازد.


آقای هافریس همچنان ادامه می دهد: "ما همچنان متعهد هستیم که داروهای جدیدی مانند Duobrii را اضافه کنیم تا بتوانیم به نیازهای مختلف درمانی بیماران مبتلا به پسوریازیس برسیم."


هنگامی که به طور جداگانه برای درمان پسوریازیس استفاده می شود، مدت مصرف halobetasol propionate محدودیت های محدودیت های FDA محدود می شود و استفاده از تاذراتین می تواند به دلیل نگرانی های تحمل پذیری محدود شود. با ترکیبی از هالوباتسول پروپیونات و تاازاروتن در یک لوسیون مرطوب کننده روزانه یکبار پیشرفته، اختراع شده، فرمول Duobrii تضمین توزیع یکنواخت، اجازه می دهد تا تماس همزمان با سطح پوست 1.


در ایالات متحده، حدود 7.5 میلیون نفر مبتلا به پسوریازیس هستند که 80 درصد آنها دارای پسوریازیس پلاک هستند. پسوریازیس پلاک رایج ترین نوع پسوریازیس است که یک بیماری پوستی مزمن و غیر مسری است که باعث تغییر چرخه زندگی سلول های پوستی می شود برای ساختن به سرعت در سطح پوست 4.5


"Duobrii مزایای شناخته شده از کورتیکواستروئید موضعی قوی و یک رتینوئیدی موضعی با اثر هم افزایی را فراهم می کند. درمان ترکیبی اصلی اصلی درمان موضعی برای پسوریازیس پلاک است، و باعث می شود Duobrii یک گزینه جدید مهم است،" لیندا استین طل، MD، مدیر کلینیک پوست تحقیقات، سیستم سلامت هنری فرد. "اگر چه رینوئید موضعی مؤثر است زیرا به دلیل تعهد تحمل پذیری به عنوان یک درمان به عنوان یک درمان شناخته شده است. Duobrii تحمل پذیری محلی را بهبود می بخشد، به بیماران اجازه می دهد تا از مدت طولانی استفاده کنند."

نایزیلام (میدازولام) اسپری بینی


شرکت: UCB، Inc.

تاریخ تصویب: 17 مه 2019

درمان: Clusters تشنج


نزیلام (میدازولام) یک بنزودیازپین تزریقی است که برای درمان حاد خوشه های تشنج مشخص شده است.


FDA  نازلین (میدازولام) اسپری بینی برای درمان خوشه های تشنجتصویب می کند


بروکسل (بلژیک) و آتلانتا، جورجیا (ایالات متحده) - 2019 مه 20: UCB امروز اعلام کرد که اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) یک برنامه جدید برای جدیدترین داروهای ضدویروسی AED (میذالام) اسپری بینی با CIV، یک بنزودیازپین برای درمان حاد از وقایع متناوب و کلیشه ای از فعالیت تشنجی مکرر (یعنی خوشه های تشنج، تشنج های تکراری حاد) که از الگوی تشنج معمول بیماران در بیماران مبتلا به صرع 12 ساله و بالاتر 1 مشخص شده است، نشان داده شده است. نیازیام اکنون بیماران و مراقبین را با اولین و تنها گزینه تایید شده FDA برای درمان خوشه های تشنج فراهم می کند.


تخمین زده شده است که بیش از 150،000 نفر در ایالات متحده با بیماری صرع کنترل نشده نیز دارای خوشه های تشنج هستند. درمان نجات از خوشه های تشنج بسیار مهم است زیرا در صورت عدم درمان، خوشه های تشنج می توانند خطر آسیب جسمی، آسیب های عصبی، تشنجات طولانی مدت و وضعیت را افزایش دهند. epilepticus.3 با وجود تأثیر خوشه های تشنج، بسیاری از بیماران تشخیص داده شده ممکن است درمان شوند، زیرا گزینه های درمانی موجود در حال حاضر ترجیح داده نمی شوند.


نیازیام یک درمان کوتاه مدت برای خوشه های تشخیص در بیماران مبتلا به صرع است. اسپری بینی به عنوان یک درمان تک کاربره که می تواند با یک بیمار انجام شود طراحی شده است. نایزیلام اجازه می دهد تا توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی غیرمجاز در اختیار بیماران قرار گیرد تا بیمار به طور فعال و زمانی که یک خوشه تشنج رخ می دهد را بگیرد. نایزیلام می تواند برای بیمارانی که این تشنج های مخرب را تجربه می کنند، ارزشمند باشد.