اطلاعات داروی و راه حل های درمان

اطلاعات داروهای داخلی و خارجی و ماثرترین درمان و تجویز دارو

اطلاعات داروی و راه حل های درمان

اطلاعات داروهای داخلی و خارجی و ماثرترین درمان و تجویز دارو

اطلاعات داروی و راه حل های درمان

هدف از ساخت این وبلاگ برای کمک به درمان بهتر شما و تکمیل کردن اطلاعاتی که دارید نسبت به داروهایی که در داخل کشور خودمان است و داروهای وارداتی که در داخل ایران است و همچنین شناخت شرکت های معتبر دارویی که در ایران فعالیت میکنند

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

آتیوان چیست؟

آتیوان (لورازپام) متعلق به گروهی از داروها به نام بنزودیازپین ها است. آتیوان روی مواد شیمیایی مغز تأثیر می گذارد که ممکن است در افراد مبتلا به اضطراب نامتعادل باشد.

Ativan برای درمان اختلالات اضطرابی استفاده می شود.

همچنین ممکن است از آتیوان برای اهدافی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده استفاده شود.

اطلاعات مهم

در صورت ابتلا به گلوکوم با زاویه باریک یا میاستنی گراویس ، یا به حساسیت به داروهای مشابه (از جمله آلپرازولام یا زاناکس ، کلونازپام یا کلونوپین ، دیازپام یا والیوم و سایرین) از آتیوان نباید استفاده کنید.

اگر باردار هستید از لورازپام استفاده نکنید. این دارو می تواند باعث نقایص هنگام تولد یا علائم ترک خطرناک در نوزاد شود.

لورازپام ممکن است عادت ساز باشد و فقط توسط شخصی که برای شما تجویز شده است باید مورد استفاده قرار گیرد. سوء استفاده از داروهای عادت آور می تواند باعث اعتیاد ، مصرف بیش از حد یا مرگ شود. آتیوان هرگز نباید با شخص دیگری به ویژه با کسی که سابقه سوء مصرف مواد یا اعتیاد دارد به اشتراک گذاشته شود. داروها را در مکانی مطمئن نگه دارید که دیگران نتوانند به آن مراجعه کنند.

در هنگام مصرف آتیوان ، الکل بنوشید. لورازپام می تواند اثرات الکل را افزایش دهد.
قبل از مصرف این دارو

خرید آتیوان از طریق اینترنت یا فروشندگان خارج از ایالات متحده خطرناک است. داروهایی که از طریق فروش اینترنتی توزیع می شوند ممکن است حاوی مواد خطرناک باشند ، یا ممکن است توسط یک داروخانه دارای مجوز توزیع نشود. فروش و توزیع آتیوان در خارج از آمریکا مطابق مقررات سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده ایمن از این دارو نیست.

اگر ندارید باید آتیوان را مصرف کنید:

    گلوکوم زاویه باریک؛

    میاستنی گراویس؛ یا

    سابقه واکنش آلرژیک به هر بنزودیازپین (مانند آلپرازولام یا Xanax ، کلونازپام یا کلونوپین ، دیازپام یا والیوم ، و دیگران).

برای اینکه مطمئن شوید آتیوان برای شما بی خطر است ، در صورت وجود به پزشک خود بگویید:

    تشنج یا صرع.

    بیماری کلیه یا کبد (به ویژه بیماری کبدی الکلی)؛

    آسم یا اختلال تنفسی دیگر؛

    گلوکوم زاویه باز

    سابقه افسردگی یا افکار یا رفتارهای خودکشی (آتیوان ممکن است این علائم را بدتر کند)؛

    سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل؛ یا

مهم مهم

 

اگر باردار هستید از آتیوان استفاده نکنید. این دارو می تواند باعث نقایص هنگام تولد شود. کودک شما نیز می تواند به دارو وابسته شود. این می تواند بعد از تولد علائم ترک زندگی را تهدید کننده زندگی کند. نوزادان متولد وابسته به داروی عادت ساز ممکن است برای چندین هفته به درمان پزشکی نیاز داشته باشند. اگر باردار هستید یا قصد دارید باردار شوید به پزشک خود بگویید. برای جلوگیری از بارداری هنگام مصرف آتیوان از کنترل موثره استفاده کنید.

    اگر از داروی مخدر (مواد افیونی) استفاده می کنید.

 

چگونه باید آتیوان را مصرف کنم؟

آتیوان را دقیقاً همانطور که برای شما تجویز شده است بگیرید. تمام دستورالعمل های موجود در برچسب نسخه خود را دنبال کنید. هرگز از آتیوان در مقادیر بیشتر یا بیشتر از مقدار تجویز شده استفاده نکنید. اگر به نظر می رسد که این دارو در معالجه علائم شما از کار بیفتد ، به پزشک خود بگویید.

لورازپام ممکن است عادت ساز باشد. هرگز آتیوان را با شخص دیگری به خصوص با فردی که سوء مصرف مواد مخدر یا اعتیاد دارد به اشتراک نگذارید. داروها را در مکانی نگه دارید که دیگران نتوانند به آن مراجعه کنند.

سوء استفاده از داروهای عادت آور می تواند باعث اعتیاد ، مصرف بیش از حد یا مرگ شود. فروش یا واگذاری آتیوان خلاف قانون است.

Ativan باید فقط برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گیرد. این دارو را بیش از توصیه پزشک مصرف نکنید.

استفاده از آتیوان را ناگهان متوقف نکنید و یا می توانید علائم ترک ناخوشایند از جمله تشنج (تشنج) داشته باشید. از پزشک خود بپرسید که چگونه با خیال راحت از مصرف این دارو جلوگیری کند.

اگر به نظر می رسد این دارو در درمان علائم اضطراب شما متوقف شده است ، با پزشک خود تماس بگیرید.

Ativan را در دمای اتاق و به دور از رطوبت ، گرما و نور ذخیره کنید.

میزان داروی مورد استفاده از هر بطری جدید را رعایت کنید. لورازپام یک داروی سوءاستفاده است و باید درمورد اینکه کسی از داروی شما به طور نادرست یا بدون نسخه استفاده می کند آگاه باشید.